Föreläsningar och workshops

Sagt av deltagare:

“En bra föreläsning om Montessoripedagogiken. Här får du en bra grund om pedagogiken. Hon inspirerar och ger oss forskning som visar på att pedagogiken håller och står stadigt.”

" Arbetet med digitala verktyg kan vara svårt och känsligt. Denna föreläsning gav mig och mina kollegor en starkare plattform för vårt arbete inom den digitala världen"

"En mycket bra föreläsning. Det blev så mycket tydligare för mig när det gäller montessoripedagogiken. Fick en förståelse hur viktigt det är med öga, hand och känsel och tanken i pedagogiken"


Behöver ni ny inspiration eller tänka lite nytt kring ett område? Jag hjälper er gärna med en föreläsning eller workshop. Det kan ske på plats eller digital, vi kommer överens om vad som passar bäst.

Just nu är det ämnet “Digitalisering i montessoriförskolan” som ligger mig varmt och hjärtat. Jag hjälper er landa detta aktuella och tidvis svåra ämne i Montessoripedagogiken.

Vill ni veta mer om det senaste inom Montessoriforskningen? Jag gör en sammanfattning av en intressant ny meta-studie, och lite annat som händer just nu.

Generella föreläsningar om Montessoripedagogik gör jag också gärna, såväl för pedagoger som föräldragrupper. Hör av er så sätter vi tillsammans ihop något som passar just era behov.

Att komma igång med tex Google for Education är också något jag kan hjälpa till er. Jag hjälper er också gärna med en introduktion till personal som är ny inom Montessoripedagogiken, eller en föreläsning för vårdnadshavare.

Har du loggat in på Canva än? Det är lite av en revolution för materialtillverkning faktiskt. Jag minns för 25 år sedan, när vi klippte ut bilder ut böcker, eller gjorde otroligt dyra färgkopior på tryckeriet. Sen kom färgskrivaren till skolorna, och helt plötsligt kunde vi göra egna kopior och skriva ut bilder vi hittade. Nu finns Canva. Här finns färdiga mallar för klassificeringskort som du enkelt kan justera både färg och form på, samt leta efter lämpliga bilder. Du slipper dessutom oroa dig för upphovsrätt, för de bilder som finns där är ok att använda. Och har du tagit egna bilder går de enkelt att ladda upp. Vill ni ha en workshop på ett personalmöte om vilka möjligheter som finns och hur man gör?

Hör av er till info@fokusmontessori.se så diskuterar vi ämnesval och förutsättningar.